Luring

publicerat i Allmänt;
Lördag 1 april 2023
Allsvenskan i fotboll drar igång i helgen
 

(null)

Välkommen april! Må du ha sol och värme och skönt vårregn i lagom mängder att bjuda på! :-)
Lurad? Vet inte. Det finns det i tidningarna som är ganska "dumt" och osannolikt men så är det ju ofta nuförtiden… Som Simon Ridell skriver i Arbetarbladet: "Vi lever i ett konstant aprilskämt"

(null)
Kunde inte låta bli… påskpyntat lite på balkongen. Hängt små ägg i trollhasseln. :-)

(null)
Det är kallare ute än vad det ser ut inifrån. Man blir lite "lurad" ;-)  Ute vid havsbandet är det blått hav som möter vit is och snö. 

"Covid tar all energi ifrån en", är något av de sannaste orden jag hört på länge. Verkligen inget aprilskämt. En sväng till Plantagen, sen tog orken slut idag… :-(

(null)
"Nyanser"

Pinsammaste i vårt land idag måste ju vara regeringens KD! Från "moralens väktare" till… ja, vad ska man kalla det? Fniss… ja, jag fnissar trots att jag tycker att det är bedrövligt det som sker… 

Dagens ord:
"Naturen är inte småaktig"
M Proust

"Där jag sitter är det vår i luften omkring mig av din värme"
Karin Boye

"För mycket av det goda kan vara underbart"
Mae West

Ha det gott! Unna dig något du tycker om!  :-)

Vår i luften
♥️








Taggar: #trollhassel#luring#havsbandet#pinsammaste#fotboll;

Kommentera inlägget här :