Fredens vind

publicerat i Allmänt;
Fredag 28 april 2023
Solen gick upp 04.55 och går inte ner förrän 20.44 :-)
 

(null)
Molnen blev allt ljusare igår. Med större luckor för ljus. Blå himmel, solljus. :-)

Visst vill jag ha vind

Vind som blåser varm

Kommer med solidaritet

Full med hopp och medmänsklighet

Vind som blåser bort högmod och egoism, rasism och cynism

Fredens vind

Kärlekens vind

Moder Jords räddning

Mänsklighetens räddning

<3

Naiva ord, jag vet, men ändå… någonstans inom mig känner jag att jag inte vare sig kan eller vill tappa min framtidstro. Om den än bara är en liten gnista…

(null)       
Sol och molntäcke via ett , smutsigt, fönster. Det är blandväder här idag och nyss så haglade det.

Pratar med mamma, som vanligt blir det ett långt samtal :-) I Göteborg blommar magnolian och allt är så grönt. Dock kallt även där. 

April går mot sitt slut. Dags att fira våren! Valborgsmäss. Firar du? Som Uppsalabor under många år firade vi självklart traditionsenlig "sista april". Numera tar vi det lugnt. :-) 

Långhelg alltså. Tillönskar Dig en fin sådan i din smak. Och tack till alla som jobbar och håller landet igång! 

(null)
På fönsterbrädan. Lite lugn och ro, vilsamt. Något att fästa blicken på en stund. 

Framtidstro 
♥️

Taggar: #freden#vind#varm#hagel#valborgsmäss#framtidstro;

Kommentera inlägget här :