23

publicerat i Allmänt;

Lördag 23 december 2023
Grattis till drottning Silvia som fyller 80 år idag! 
Dan före dopparedan… Städat och pyntat och bakat och skinkan är färdig. Maken hämtar svärmor. Känns lite oroligt med tanke på jultrafiken i rådande väglag. Ikväll blir det sedvanlig uppesittarkväll med Bingolotto och i morgon kommer det fler gäster. 
(null)
Snowtime…Pia har dragit fram här…huset mittemot och balkongfönstret på tredjevåningen…

Lucka 23

(null)
Små tomtar med betoning på små :-)

(null)Framtiden…som redan är här…

(null)
Jerusalem i snö
När jag var i Israel för nästan 100 år sen, ja, inte riktigt förstås, tyckte vi resenärer att ett sånt här vykort var väldigt speciellt. Vi var där i november och för oss var det sommarvarmt. Hur ofta det är snö där vet jag inte men jag hoppas att det inte är kall vinter i Gaza…En sak vet jag, det blir inget julfirande i "julstaden" Betlehem i år…

Dagens ord:

At Christmas

may your 

days be

blessed 

with all

that makes

you

happiest!

<3


(null)

Jag är här på julafton också. Välkommen att titta in här om du har tid och lust. 

Julefrid
♥️


Taggar: #silvia#småtomtar#önskningar#pia#jerusalemisnö#betlehem#godjul;

Kommentera inlägget här :