En annandag

publicerat i Allmänt;
Tisdag 26 december 2023
Annandag Jul

(null)
Vacker vintermorgon

(null)
Vackert mot norr också. Fullmåne i natt 01:33:43. :-)

(null)
Balkongen har fått "tomtemustascher". ;-)

Svärmor hemskjutsad. Det har varit "rena rama semestern" för henne sa hon om dessa juldagar. Det kändes bra att höra :-) Det har varit jättetrevligt att ha henne här. Och frysen är nästan full med gott hembakat fikabröd :-)

(null)
:-) Precis så hade jag tänkt, ha en vilodag till, men…disken, tvätten, plocket…lika bra att få det gjort. I morgon kommer nästa gäng :-)


(null)
Sol, ljus, snö,istappar…

Det är skönt med ljuset. Minner om att det ljusnar alltmer. 
Önskan om ljus och fred i hela världen. Hur omöjligt den ens känns just nu. 
I mina tankar hamnar jag hela tiden i Mellanöstern. Dödssiffrorna är ofantliga. Sjukhus, kyrkor, skolor, flyktingläger bombas…grymheterna verkar inte ha någon gräns…och jag ifrågasätter en god Guds existens… samtidigt som hjärtat är fullt av tacksamhet över att jag har det så bra som jag har det…

Sorry, att jag inte orkar vara så positiv om världsläget just nu…:-(
Jag är positiv över min tillvaro i mitt lilla hörn av världen :-)

Hoppas att Du har det bra, kära läsare! 

God fortsättning! 
♥️

Taggar: #annandag#sol#fullmåne#istappar#mellanöstern#likabra#tacksamhet;

Kommentera inlägget här :