Inte som planerat

publicerat i Allmänt;
Lördag 30 december 2023

"Människan spår men Gud rår", de orden når mig från ungdomstiden, när jag står inför faktum angående nyårshelgen. Det var en beskäftig människa som brukade uttala sig så, ibland nästan triumferande. Frid över hennes minne tänker jag nu. (För säkerhets skull ;-) Planerna för nyåret blir inte förverkligade. Bl a på grund av det osäkra väglaget och det skiftande vädret. Synd. Men så är det. Nya planer kommer till liv…
(null)

Dagens ord: 

"Jag vill känna tro

Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro

I en vintervärld, finns det någon tro?

Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten

Känna tro igen"

- Ur Tro av Marie Fredriksson-

Det är det jag tar med mig in i det nya året. En önskan om tro, att våga tro på hoppet om en fredligare värld och en humanare politik. Tro. Hopp. Och att Se. Att mer Se det magiska i tillvaron. Igen. Som förr. Hoppas. Tro. Se.

(null)
Ängeln <3
Vi har mycket snö. Idag är det -1 och något "regnaktigt" i luften. Nordlig vind. Mulet. Vi "klagar" lite, men vad hjälper det. Hoppas på soliga vinterdagar och tidig vår ;-)
(null)
I väntan på våren kan man glädja sig över vackra tulpaner. :-)

Hur du än firar eller inte firar nyår, tillönskar jag Dig fina helgdagar. <3
Tänkte först inte skriva här under nyårsdagarna, tänkte att ingen har tid eller lust att titta in här…men jag kommer nog tänka om :-)

Hoppas. Tro. Se
♥️

Taggar: #ändradeplaner#väglag#regn#införnyaåret#tro#hopp#se#ängel;

Kommentera inlägget här :