Annadag

publicerat i Allmänt;
Lördag 9 december 2023

Idag är det en "Anna-dag". Grattis alla Anna. :-)
Det är också Pepparkakans dag

(null)
Änglarna är alltid med oss. Ser du dem? Det är helt okey om du inte tror på dem och det är helt okey att tro <3

Lucka 9
(null)
De här är bland de "pyttigaste" jag har :-) De två längst fram är endast 0,5 cm på höjden! Så fina. En keramiker har skapat dem. Från Gotland. Tror butiken heter/hette "Minimalen".

(null)
Solmagi en kall dag. Himlen är egentligen blå men ljusets strålar ger ett mer ljusbrunt/gult sken. Nästan som guld/koppar :-)

Dagens ord:
Har jag lånat från Underbara Clara Instagram:
"Istället för att irriterat säga
- Jag förstår inte varför jag är så trött.?!
övar jag på att säga
- Jag förstår varför jag är så trött.

Hur kan man vara annat, den nionde december."
:-)

Lite mer änglar: 
(null)
Lite änglakul. :-)   (Bokstavligt målat)

(null)
Nu har denna också slagit ut. Så söt! :-)

Det blev ingen julmarknad för oss idag. Av olika orsaker. Det är som det är…det blir jul ändå :-)

Bäst att prova Nobelbalsklänningen nu då? Eller, det får väl bli den gamla vanliga ;-) Mysdress i soffan om jag nu överhuvudtaget tittar. :-) Alltid kul att kolla in de rikas vackra klänningar. ;-) Har dålig koll på pristagarna i år. Jag brukar vara mer "uppdaterad". Vetenskap är intressant. Det för oss framåt. 

Ta hand om Dig! 
Unna dig något du tycker om :-)

Framtid
♥️

Taggar: #anna#pepparkaksdagen#änglar#minimalen#nobel#solmagi;

Kommentera inlägget här :