Mellandag

publicerat i Allmänt;
Onsdag 27 december 2023

Solen skiner från en molnfri himmel. Det är -2 grader men känns som -8, enligt SMHI. Snösvängen är igång…igen…dundrar på därute. Skönt att de finns. 

Mellandag. Vi skulle fått kärt besök denna dag men allt blir inte som man tänkt i dessa förkylningstider… Vissa julklappar får vänta på mottagarna en tid till.  Och vi får längta efter varandra ännu några dagar. <3
(null)
Livet är inte alltid så lätt…:-)

Jag tar mig en "gå-runt-i-pyjamas-halvadan-för-det-är-jag-värd-dag" ;-)

Hittade ett bra ord (som jag säkert glömmer) för något som passar in på mig: "småsaksafasi".
(null)
Precis så! :-)

(null)
Inte pyjamas hela dagen. Lunch. Ut och gå. Kallt om kinderna. Men friskt. Och mycket snö. Jag säger som en vän till mig: "det är vackert med snön men det räcker nu" :-)

Dagens ord: 
"En verklig vän
är en själ i två kroppar."
-Aristoteles-

Dagens ljus
tänder jag för alla som sörjer och saknar <3

Har du börjat fundera på året som gått? Och har du önskningar inför året som kommer? Mina tankar om detta har ännu inte tagit form…

Gå varsamt på vår jord
Dela kärleksfulla ord
<3
Frid och Fred
♥️

Taggar: #mellandag#vinter#pyjamas#promenad#småsaksafasi#väntan#längtan;

Kommentera inlägget här :