Nyårsafton

publicerat i Allmänt;
Söndag 31 december 2023

När jag skriver detta är det förmiddag, årets sista dag. Eftersom det blev ändrade planer firar vi ensamma, jag och maken. Ja, så hunden också förstås. :-) Ännu har det inte "brakat loss" där ute. Kalla mig gärna tråkmåns men jag förstår inte behovet av smällare… Vi vet inte om Balder är skotträdd eftersom vi förut firat i torpet. Nu är det bra att vi inte är där eftersom strömavbrotten avlöser varandra där ute… :-(
 

(null)
Ja men såklart… eller? Man kan skaka på huvudet åt det "naiva"… men samtidigt…även om det känns meningslöst…varför inte göra det lilla man kan i den vrå av världen där man lever? Det kanske smittar? Som ett positivt och gott virus? :-) 
Jag själv tappade under året, från och till, tron på mänskligheten och alltmer på den politiska viljan att skapa fred och rättvisa. 
Men jag vill ha tilltron tillbaka…hur vet jag inte… det måste nog ske mirakel först..

8500 är den senaste siffran över dödade barn i Gaza. En av de barnen är svenska Khadija, 8 år, som dog i rasmassorna efter ett israeliskt luftanfrepp. Hela hennes familj skadades svårt. Ca 100 svenska är, enligt UD, kvar i Gaza. Källa: Expressen 
Varför skriver jag om detta en sån här "festlig" dag… jo, för att det är så viktigt!
(null)
Änglabarnen <3
Nyåret förr var fest med släkt och vänner. När barnen var små var det fest tillsammans med andra barnfamiljer. Det var kul. Nu tar vi det lugnt. God mat, bubbel och Nyårsklockan på TV. Det blir bra så :-)

Vi får minnas det som var vackert och glädjefyllt under året. Det tar vi med oss och blickar nu framåt mot nya glädjeämnen och vackra upplevelser. Ta med Dina drömmar och önskningar också! 
Skål! 
(null)

Gott Slut och Gott Nytt År! 
♥️

Taggar: #nyårsafton#minnas#tilltro#kärlek#stjärnor#änglabarn#skål;

Kommentera inlägget här :