På mitt vis

publicerat i Allmänt;
Söndag 26 februari 2023

Idag var första dagen på över en vecka som jag var ute på promenad och första gången på över två dygn som jag ätit en måltid. Vet inte vad det är för basilusk eller virus som grabbat tag i mig men jobbigt är det. 

Och ja…mer än så orkar jag inte skriva om detta just nu. 
Många förknippar vita liljor med begravning. Inget fel med det men för mig är de också förknippade med skönhet och andlighet och  renhet. Min bukett från födelsedagen står sig fortfarande så fin. 
(null)
<3

Andlighet. Ja, jag är på väg att öppna mig för andligheten igen. Jag stängde ner när konspirationsteorierna kom i vägen för min andliga utveckling. Besvikelsen var stor över ett flertal andliga vänner. Nu tycker jag mest synd om dem. Men jag vill åter vandra min personliga andliga väg och jag kommer att ha hjälp och stöd av en fin vän. Ett steg, ett första steg är att börja trumma igen. Och när jag en dag fick syn på en bild på en nymålad trumma så kände jag direkt: den är min. Jag har ju två trummor sen tidigare men inte använt dem på några år och de "mår inte så bra"… 
Jag börjar på nytt, på mitt eget vis. :-)
Trumman är min men jag har inte hämtat den ännu. När det är dags, är det dags. När jag är redo. :-)
(null)
Visst är den vacker!  Foto: Cecilia Rosenmåne. Hon är också den som målat den. 

Du som tycker att jag är konstig när jag skriver om min andlighet, du får göra det. Det är okey. Alla har vi våra egna livsval och egna livsvägar. Ibland vandrar vi tillsammans. En bit eller hela livet. <3
Och jag förenar min andlighet med mitt politiska intresse. Jag blir aldrig världsfrånvänd. :-)

Inför den nya veckan önskar jag Dig allt gott! 

Livsväg
♥️

Taggar: #egetval#trumma#andlighet#minväg;

Kommentera inlägget här :