Söndag kväll

publicerat i Allmänt;
Söndag 12 februari 2023

Årets mello? Andra deltävlingen? Jo, jag såg…men nä…besviken på Jesper, trodde han var rolig men nä…

Direkt efter uttagningen var det QX Gaygalan på 4:an. Och wow så bra! Kul, kärleksfullt och underhållande. Och kampen för att få vara den man är och älska den man älskar, den går vidare. <3

(null)
Himlen ikväll. Wow! <3

Två av mina "favoritmänniskor" , på avstånd, har jag sett och lyssnat på idag. "Min sanning" på SVT Play. Prinsessan Märtha Louise och Göran Greider. (Var för sig) . Två kloka, fina människor. Och modiga. De står för den de är. Mycket intressanta program. Det är så fint att lyssna på människor bakom skandalrubrikerna. Jag följer Göran på Insta. Läser både dikterna och de politiska åsikterna. Märtha Louise har jag alltid gillat. Att hon går sin egen väg. Som andlig person är hon en av mina förebilder. :-)

(null)
Från ett annat fönster…

Jag borde kanske hängt med i vad som händer i skidsporten. Men jag är dålig på det. Av rubrikerna förstår jag att det är både vinster och förluster. Säger bara: heja Sverige! 

(null)

Kvällen har bara börjat men jag vill ändå dela med mig av min "aftonbön" eller vad man ska kalla den. Har haft med den förr här men den är ständigt aktuell. :-) 

God Natt min värld

Nu vill jag sova

Sova lugnt och tryggt


Få vila från världens oro

Från hatet och hoten

Från konflikter och intolerans 


Vila öronen från världens brus

Vila ögonen från tusen bilder

Vila munnen från pratet 


Släppa spänningar

Drömma drömmar

Bearbeta intryck


Kanske nås utav ett budskap

Kanske finna ett svar

I drömmens kodade språk


I tillit vill jag sova

I vetskapen om änglavakt 

Vid min dörr och vid min sida


Låta mörkret omsluta mig

Tills ljuset väcker mig

<3

Tillönskar Dig en fin vecka! 

God natt!

♥️

Taggar: #godnatt#gaygalan#himmel#kärlek#minsanning;

Kommentera inlägget här :