1, 2, 3 och 4!!!

publicerat i Allmänt;
Torsdag 23 februari 2023

Jag vet inte om det är min starka längtan till våren som gör att jag tycker att både januari och februari gått långsamt i år. Tvärtemot vad jag tidigare tyckt. 

"Jag längtar varje år
jag längtar efter tidig vår"

(null)
I morse slog den ut. Den otroligt vackra liljan! <3

Har läst ut "Stöld". Nu väntar "Straff" på att läsas. Men jag måste "smälta Stöld" först. Den grep tag om mig. Och gav mig kunskaper om samernas hårda liv i vårt land. Det är skrämmande och sorglig läsning. Men också spännande och väldigt bra skriven! Den ska visst filmas och jag undrar hur man ska skildra vissa scener, de våldsamma och otäcka…det kan inte vara lätt… Men, boken rekommenderar jag. :-) Författare: Ann-Helen Laestadius

(null)
Tittar på skidor…fy, så spännande! :-)

TV:n får stå på idag. Tittar emellanåt. Svenskorna är ju så bra!!!

Mellan heaten ägnar jag mig åt att putsa silver. Mina och makens barnbestick. Varför då? Jo, det är så kul att putsa upp dem och ha dem framme ett tag. Eventuellt kan barnbarnet använda någon av dem men han har modernare verktyg. ;-)

(null)

Och…jaaaa!!! Damfinalen! Sverige 1,2,3,4!!!
TACk!!!!

(null)
Ni är BÄST!!!
Snacka man får känna sig glad och stolt svensk! Ibland :-)
Bra start på VM!!! :-)
Härligt! 

Ha det gott! 

Guldglitter
♥️

Taggar: #etta#tvåa#trea#fyra#skidvm#putsarsilver#bok#stöld#lilja;

Kommentera inlägget här :