Käftsmäll och glädjeämnen

publicerat i Allmänt;
Torsdag 8 juni 2023

(null)
Skönaste! Och det finns massor av dem hos oss. Till glädje och beundran över skapelsen. <3
Rhododendron 
Sitt namn har den fått från grekiskans rhodo som betyder ros eller träd, i kombination med dendron som betyder träd.

(null)
Balder älskar solen men när det blir lite väl varmt söker han skugga. <3

Down

Allt jag hunnit

Allt jag funnit

Allt jag vunnit

med min nyuppväckta energi…

Tacksam glädje 

Men som alltid

Gick över gränsen

.

.

.

Käftsmäll! 

Värk i hela kroppen, obalans, förlamande trötthet…

Sådan är min fibromyalgi 

Vila. Stillhet men också bra rörelse. Det gäller att hitta det "rätta" :-)

Jag ångrar inget av senaste tidens aktiviteter. Det har varit så kul. Och jag har tid för återhämtning. :-)

"Jamen, varför klagar du då? " Kanske någon undrar. "Sluta gnäll". Då vill jag bara svara: "gå en mil i mina skor!" ;-)

(null)

Ser listan på årets sommarvärdar. Många av intresse. Erik Grönwall t ex! Babben, Claes Eriksson, Titiyo, Annie Lööf och många fler! :-)

(null)
"Jag lät alla mina maskrosor finnas 
Fast jag vet att de kallas ogräs och bör rotas ut  Men det är så skönt att sitta och minnas  Små solar i gräset, när sommarn är slut…"
- Carl Anton -

Gräset ja…vår gräsmatta är så torr redan nu och inget regn i sikte. Det känns oroande…

Hoppas att Du har det bra, att det finns glädjeämnen i Din tillvaro! Små som stora, lika värda. :-)

Glädjeämnen
♥️





Taggar: #käftsmäll#glädjeämnen#rhododendron#fibromyalgi#sommarvärdar;

Kommentera inlägget här :