Söndag

publicerat i Allmänt;
Söndag 25 juni 2023
David har namnsdag. Liksom Salomon. :-)

(null)
Himlen igår kväll vid sjön. 

Jag är glad och tacksam över att det ha haft en fin midsommarhelg.Många fina minnen att plocka fram när de gråa dagarna infinner sig. 
Det är lugnt, stilla och tyst här idag. Saknar besökarna samtidigt som även såna här dagar behövs. 

(null)
Vattenspegel

Jag skrev förut om ett kreativt bygge. En liten flotte. Och ja, visst flöt den. :-)
(null)
Med flaggan i topp :-)

Har lyssnat på Annie Lööfs sommarprat. Givande. Dramatiskt. Djupt. Om liv och död. Hennes berättelse om graviditeten, komplikationerna, operationerna, om att finna sig själv i svagheten. Värt att lyssna på. :-)
 
Sent igår kväll var jag på konsert. Nä, det var jag ju inte. ;-) Men en vän la upp filmer från Springsteens konsert på Ullevi. Tacksam för det. Kändes nästan som om man var där! :-)

(null)
"Nä, bada tänker jag inte göra men smaka på vattnet kan man ju alltid göra." :-)

Tragisk olycka på Gröna Lund idag. Sånt som inte "får" hända…

Värmen fortsätter och inget regn i sikte. Man får ta hand om sina växter så gott man kan men allt det vilda… Och böndernas situation… 

(null)
En dålig bild men ändå. Vi pratade om att det är dåligt med fjärilar i år hos oss. Då plötsligt fladdrade denna makaonfjäril förbi! Lycka! :-)

Må Din midsommar ha varit fin och må Din kommande vecka bli en fin vecka.:-)

Kärlek
♥️

Taggar: #söndag#makaonfjäril#lugnet#saknaden#sommarprat#livochdöd#tacksam;

Kommentera inlägget här :