S som i Sol

publicerat i Allmänt;
Måndag 27 mars 2023
Världsteaterdagen
 

(null)
"Läget?"
"Jo, det är vitt vet du!"

Ge mig ett S! Ge mig ett O! Ge mig ett L! Vad blir det? Ja! SOL! Ge mig SOL! Sol som värmer och lyser upp! Som väcker växter och djur och ger energi! Som smälter snö och is och torkar upp vattenpölarna. Låt höra ljudet av vattendroppar som faller, plopp, plopp och bäckar som porlar i lagom takt.  Tack! :-)

(null)
"Man kanske ska dra till Skåne?"
"Kanske lika där!"
——————
Jag ska väl inte klaga, jag måste ju inte gå ut..jag ligger ju här i covid… och klagar på det istället… ;-) Nä, det börjar bli bättre :-)

Tråkigt att Nilla åkte ur Let’s Dance. Tycker jag. Jag läste hennes kommentarer efteråt. En mening fastnade jag speciellt för: "Kan ett samkönat par vinna över ett normpar?"  Nu kallas hon kränkt och en dålig förlorare…??? Jag tycker att frågan är intressant och berättigad. Vågar vi se det fina i det som inte är norm? 

———————-

Dagens kloka:

(null)

(Ur boken Vänner)

Var du än bor, vad du än gör, jag hoppas att du har det bra! <3

Sol

♥️

Taggar: #s#sol#snörök#covid#normpar#dans;

Kommentera inlägget här :