I väntan på värmen

publicerat i Allmänt;
Tisdag 2 maj 2023
Sista deklarationsdagen
 

(null)
Du får snabba på med att bli varm nu maj månad! Jag vill hänga undan vinterkappan och mössan nu! Man ska ju passa sig för vad man önskar… men du förstår väl maj att det inte är värmebölja jag vill ha? Jag vill ha "lagom" varmt…okey? Vad "lagom" är? För min del är det +19 så här i maj… Och regn på nätterna. I "lagom" mängd :-D

Under promenaden idag kom solen fram och så började det regna lite. T o m lite hagel. Typiskt aprilväder ;-)

(null)
The dog…och en lite sned bakgrund. :-)

På radion hörde jag om fästingar och TBE. Kanske borde man vaccinera sig nu när fästingarna börjat etablera sig längs Norrlandskusten. De trivs i värmen och det blir ju allt varmare somrar. Usch, önskar att inga fästingar fanns, de måste ha varit ett misstag i skapelsen;-)
Vaccinerar du dig? 

(null)

Dagens ord:
"Trots prognosen , lev som om det är vår"
- Lilly Pulitzer -

"Våren är naturens sätt att säga, 'Låt oss festa!'
-Robin Williams -
<3

Önskar dig solsken! 

Kärlek
♥️

Taggar: #väntan#värme#hagel#maj#tbe#våren;

Kommentera inlägget här :