A B C

publicerat i Allmänt;
Onsdag 17 maj 2023
Grattis Norge på er dag! :-)
När vi vaknade och klev upp i morse var det bara +2 grader!  Huvva! 

Vi har många ringduvor på dagliga besök här på gården. De syns ordentligt, de är ju så stora och häromdagen räknade jag till 9 duvor. Och det är ju vår. De beter sig ibland som riktiga "turturduvor" :-) Jag råkade störa ett par i deras kärleksakt bara genom att öppna ytterdörren. F’låt så mycket… ;-)
(null)
Bild från Första Fågelboken av Lars Klinting


Det duggar lätt och blåser kallt. Vi frös på båda trädgådsaffärerna vi besökte. Man nästan kom av sig i shoppingen. Men vi kom iallafall hem med både lavendel och petunior och sättpotatis. :-)
Trots det sämre vädret är det ju gudomligt vackert med den skira grönskan nu. En av mina favoritpoeter uttrycker det så fint:
(null)
Cecilia Ekhem :-)

Tagit första TBE-sprutan idag. Nästa om en månad. Kom därifrån med broschyrer om andra vaccinationer man borde ta. Som stelkramp och mot bältros t ex..men hu så dyrt! Fasligt vad mycket som blir sämre och mer hotfullt när man blir äldre… :-( Jag ska fundera och kolla kontot…
Hade en sån där "rensa ut"-kick igår. I en bok hittade jag en bild på en plansch från 1832. A,B,C…
(null)
Lite rolig. Men texten under? Man trodde att tigern åt sina egna ungar???
Undrar vad man i framtiden kommer att undra över om sånt vi tror idag? :-)

Tag vara på Dig! 

Skir grönska
♥️

Taggar: #tbe#vaccination#ringduvor#bligammal#kallt#skirgrönska;

Kommentera inlägget här :