Tack Maj!

publicerat i Allmänt;
Onsdag 31 maj 2023

Tack och hej då Maj månad. Älskade vår- och försommarmånad. Du skirt grönskande skönhet. Du kom med ljuset. De långa dagarna. Och alla dessa vårblommor! Tack! 

(null)
Humleblomster. :-)

Det dyker alltmer upp bra läsning om högkänslighet i mitt flöde. Bra det. Jag behöver det. Det förklarar så mycket av hur jag är, mina reaktioner, mina behov, mitt minne osv. Och framförallt fokuserar det på det positiva med högkänslighet. För det finns så mycket positivt med högkänslighet även om det inte "passar in" i vårt samhälle i dag. Och för allt i världen: kalla det inte "överkänslig"! Det ord som används på ett så hånfullt sätt i många sammanhang. Jag vill påstå att de som använder det ordet mot andra som en ursäkt för att de sårat någon, det är de som är överkänsliga. För de klarar inte av att se sitt eget beteende, det blir för "känsligt". 
(null)
Ja, ibland rasar det där inombords men av hänsyn till andra, syns det inte utombords…

(null)
Högkänslighet hör ofta ihop med andlighet. Gäller inte alla, men många. För mig har det varit positivt, när jag väl började förstå att det inte var något "fel" på mig. :-) 

(null)
Nu blommar Gästriklands blomma: Lijekonvaljen! I mängder! Och de doftar underbart! :-)
(null)
Älskade Rhododendron har massor med knoppar! :-)

Jag har inte bara en make som släktforskar, jag har en svåger som också gör det. Och när svågern hittar min och mina systrars anfader och anmoder (på vår fars sida)från början av 1600-talet och t o m har en "bild" på dem, då känns det kul! Självklart vet jag att man inte kunde fotografera på den tiden, men det finns målningar! Bl a i kyrkor. :-)

Nu går vi in i sommarmånaden juni. Jippi! Hur mycket jag än älskar soligt väder, hoppas jag ändå på en del regn. Det är så torrt…

Var rädd om Dig! 

Sol och regn i lagom mängd
♥️

Taggar: #tack#maj#högkänslighet#andlighet#anfader#anmoder#liljekonalj;

Kommentera inlägget här :