Har tid

publicerat i Allmänt;
Torsdag 7 december 2023

(null)
Igår…

Från gnistrande snö

Till fuktig tö

Från många minus

Till någon plus

Det går fort

(Ännu minusgrader här men stigningen är på gång)


(null)
Så öppnade sig den första klockan <3

Ser du på Trolltider? När man inte längre har små barn blir det sällan av att vi tittar på tv-kalendrar här. Men igår kollade jag första avsnittet av årets kalender…och nu är jag "fast" ;-) Magi…trolskt…min melodi :-)

(null)
Mycket gamla små julkort. Inte miniatyrer men små. 9x4,5 cm. Dubbelvikta och med text: god jul. :-)

Korten jag skickar i år är lite större än de där söta. ;-) Och jag skickar som vanligt för att jag hoppas göra någon glad. Ett sätt att visa: "jag tänker på dig". Utan krav att få något tillbaka. Jag vet så väl att alla inte har tid att skriva. Jag har tid. :-) 

(null)
Vackert igår. :-)

Dagens ord:
"Tillvaron kan ibland 
vara chockerande vacker
- ett dramatiskt ljusspel
över en snart slocknad himmel…
man vill bevara det,
men flyktigheten är alltid
en del av skönheten."
- Stillsamheter -
<3

Och så lite kul:
(null)
Från "Bokstavligt målat." :-)

Ta hand om Dig! <3
Lev väl! :-)

Kärlek
♥️

Taggar: #har#tid#julkort#tomten#skönhet#frånkylatilltö;

Kommentera inlägget här :