Sista november

publicerat i Allmänt;
Torsdag 30 november 2023

Ja, hej och hå, 
nu in i december vi gå.
Ute är det vinter
Man får se upp (eller ned) så man inte slinter
Stans stora bock är snart på platsen sin
Så ståtlig och så fin
Svårt köra bil i stan
när det snöat hela dan

Varför jag rimmar?
Det vet inte jag
det är bara en sån dag… ;-)


(null)
Solen igår. 

(null)
Vackert igår kväll. :-)

Nyklippt och nyfärgad. Alltid lika skönt. :-) Idag löste vi inte världsproblemen jag och frissan men mycket prat ändå. :-)

En nyhet som gjorde mig glad är att Royal Shipping här i stan öppnar upp för hemlösa och ensamma på julafton. Ombord på M/S Kung Carl Gustaf bjuds det in till jultallrik, värme och gemenskap. Så fint initiativ! Det finns godhet i vår värld. <3

Dagens ord: 
"Den fysiska skillnaden på gamla och unga människor är att det knarrar i kopplingarna och att de ofta är mer utdragna i benen."
- Fabian 8 år -

(null)
Vackert julröda tulpaner kom maken hem med igår. Gissa om jag blev glad! :-)

Var rädd om Dig! 

Omtanke
♥️

Taggar: #rimmar#frissan#julrödatulpaner#knarrarikopplingarna;

Kommentera inlägget här :