Höstskrud

publicerat i Allmänt;
Fredag 22 september 2023
Sensommaren fortsätter. I alla fall idag. Vi  är ett tudelat land nu. Såg vinterbilder från Malmberget…hua, sån vinter redan! Här i mina trakter är det 21 grader varmt…

(null)
Rosenbusken i höstskrud 

Dagens lilla skratt:
(null)
:-D

Jaha ja, så är hockeysäsongen igång då. Första hemmamatchen för favoritlaget ikväll. Spännande. Maken och son med familj är på plats. Jag och Balder stannar hemma. Tittar via tv:n. Det är ju fotboll också ikväll. Sverige - Spanien. Men…ikväll väljer jag hockeyn…tror jag :-) För Balder spelar det ingen roll, meddelar han :-D

(null)
Vad är detta för en krabat? Tänkte jag och plåtade den. En väldigt stor insekt…googlade och fann att det måste vara en stor bålgeting. 

Skjutningarna. Varenda dag. På olika ställen i vårt land. Offren och gärningsmännen är allt oftare barn. Oftast läser jag bara en rubrik numera, men när det sker i närheten, läser jag mer. Erkänner att jag inte klarar av att ta in allt. Den svarta rubriken idag är bl a "blind, äldre man sköts till döds - av misstag"… Detta skoningslösa våld… Jag tror att de flesta av oss står helt maktlösa inför detta. Och ett visst parti utnyttjar detta för att helt stoppa invandring. Som om alla som flyr hit är våldsbenägna… hur stoppar vi knarkhandeln? Det är ju det som är grunden till våldet. Och utanförskapet, fattigdomen…har du några tankar kring detta? 

(null)
I skogen idag :-)

Dagens ord:
"Gamla lösningar duger bara till problem som också tillhör det förgångna. Glöm för ett ögonblick att ni är erfarna om ni vill vara kreativa."
- Paulo Coelho -

Även om det känns som sommar/vinter, så är det höstdagjämning i morgon. Och helg. Önskar Dig en fin helg! 

Kärlek
♥️

Taggar: #höstskrud#sensommarvarmt#hockeysäsong#bålgeting#våldet#helg;

Kommentera inlägget här :