Mitt i september

publicerat i Allmänt;
Fredag 15 september 2023
Mitt i september:-)
 

Hu, så kallt det blev på en gång…fram med varmare kläder!  Men skönt med klar luft! :-)
 

(null)
:-)

(null)
En aning klängigt? :-) En ek i Lummelunda. 

Dagens satir:
(null)  Wisti. :-)

Såg på "Det sitter i väggarna" igår. Extra intressant avsnitt för mig, eftersom jag bott i den trakten och i den församlingen. Det var under min "kyrkliga tid" och nu var det så fint att få se Kalmar kyrka. Tycker om den kyrkan. Många fina minnen. Men jag kände inte igen altartavlan. Gården det handlade om är okänd för mig, men maken känner till den. Han är ju från den trakten. :-)
Programmet, som alltid, jättebra! Brukar du se på det? 

(null)
Några strån lavendel. <3

Om orken infinner sig, det är lite dåligt med det just nu, så funderar jag på att baka en äppelpaj. Vi har många äpplen som behöver tas om hand :-)

Dagens ord:
"Var tacksam över livet.
För det ger dig
Möjligheten att älska,
att arbeta, att leka
och att se upp mot stjärnorna."
- Henry Van Dyke -

Har du planer för helgen? Planer behöver inte vara storstilade eller märkvärdiga. Att bara "vara" och kanske unna sig något man gillar, det är fint nog. Dessutom nyttigt då och då. Återhämtning. :-)

Själv ska jag unna mig något jag gillar: gå på konstutställning! :-)

Hursomhelst, vare sig du är ledig eller inte: ha en fin helg! 

Att unna sig
♥️





Taggar: #september#mitti#balansen#kallare#kyrkan#trakten#helgplaner;

Kommentera inlägget här :