Nyanser av blått

publicerat i Allmänt;

Onsdag 6 september 2023

I sommarvädret drar vi söderut. Så långt det går. Via vackra Ekstakusten till Sudret. 

(null)
Aldrig förr har vi sett Karlsöarna så tydligt som idag. Här Lilla Karlsö. 
(null)
Stora Karlsö. 
(null)
Ekstakusten måste vara en av Sveriges vackraste kustvägar. 
(null)
Den gamla väderkvarnen. Här åt vi medhavd lunch. I värmen. Jag insåg tidigt idag att jag borde packat tunnare kläder… men inte trodde jag att det skulle bli så här varmt i september! :-)

Maken ville återse den gamla Petesgården så vi svängde ner till Petes. Stängt förstås men vi minns hur fint det var där. 
(null)
Petesgården. . En typisk gotländsk storbondegård från 1800-talets första hälft. Den ligger naturskönt nära havet. 

Färden gick vidare, efter att vi först tagit en väldigt smal väg som plötsligt tog slut. :-)
Självklart tog vi oss ner till Hoburgen. Nej, gubben fick inget besök av oss i år heller…vi har sett honom så många gånger förr ;-)
(null)
Naturreservatet Husrygg
(null)
Nere vid sydspetsen
Nästa anhalt blev, förstås, Holm hällar. Men vi vandrade inte på raukfältet utan valde i år att vandra på stranden. 
(null)
Glittrande hav

Jag vet att jag lovade i gårdagens inlägg att berätta om en speciell person men efter dagens resa och vandringar i solen, finns inte orken kvar. Men, i morgon, då! ;-)

Ser när jag tittar på bilderna att dagen i stort har bestått av nyanser av blått. :-)

Sol och värme önskar jag Dig! 

Hälsning från ön
♥️

Taggar: #nyanseravblått#resa#värme#sol#sudret#ekstakusten;

Kommentera inlägget här :