Söndag

publicerat i Allmänt;
Söndag 17 september 2023

Det är söndag. Jag sover länge. Solen skiner in i rummet. Blir en fin höstdag. 

(null)
Höst i skogen. 
 
Jag vet att jag inte uppmärksammat Kungens 50-års jubileum här, men han har fått så mycket uppmärksamhet ändå. ;-) Grattis säger jag till prins Daniel som fyllde 50 år häromdagen, lite i skymundan…

(null)
Den såg så söt ut där den stog, mitt på stigen. 

Så glad att jag kom iväg till Laxön, Älvkarleby, igår. Vi tog oss en promenad i det natursköna området innan vi gick in till ateljén. Johan Thunbergs ateljé. Många år sen sist. Igår var det gästutställarna som var intressantast. Min fina Vedic Artlärare och hennes syster ställer ut. Så roligt att träffa Marie-Louise igen!!!
(null)
Fotot är inte så bra, lokalen var liten och det var många besökare. Marie-Louise Agners fina målningar.  (null)
<3
Köpte en bok som jag ska presentera här senare. :-)

Jag blev lite sugen att börja måla igen…besöket gav inspiration :-)

Det var ju det där med den oväntat stora äppelskörden som vi inte hann göra något med innan Gotlandsresan…nu idag, fick jag äntligen ändan ur vagnen och bakade en äppelpaj. Tack till maken som skalade äpplena. :-)
Många äpplen kvar…
(null)
Mums :-)

Dagens ord:
"Jag måste ta emot dagens välsignelser
för att skapa det jag har
Om jag gör det oberörd och utan skuld
kommer jag i morgon att få ännu mer.
- Paulo Coelho -
(Fri att tolka för var och en. Själv tycker jag att den är lite "knepig" ;-)
(null)
Kung Carl XIII :s bro på Laxön. 

Må Din vecka bli en fin vecka på alla de sätt Du önskar! 

Kärlek
♥️

Taggar: #höst#söndag#konstutställning#laxön#äppelpaj;

Kommentera inlägget här :