Halleluja! :-)

publicerat i Allmänt;
Tisdag 13 februari 2024

Det är Fettisdag, snön yr ner och det blåser kraftiga vindar. 
Plötsligt kan jag skriva via appen igen! :-) Halleluja! :-) Varför jag blev utloggad och inte kunde logga in är fortfarande märkligt för mig…men mest är jag tacksam för att det nu funkar. 

(null)
Den senaste tiden… ;-)

(null)
<3
Tack och lov för Play! Maken och jag har i perioder mest "hockey-seende" och missar en del annat. Så då blir det till att "titta-igen" ;-) Så nu ser vi "Jag och min far" med far och dotter Uggla. Så kul och så mycket intressant! :-) I andra avsnittet var de bl a i Umbrien, Italien. Oj, vad jag började längta dit, till Assisi… Härliga minnen. Det är gott så, att få minnas. :-)

(null)
Glasängeln får hänga kvar ett tag till i trollhasseln på balkongen. 

När jag läser om och ser bilder från Gaza, känns det som om jag går sönder lite. Varje gång. Det som sker är outhärdligt grymt…och nej, jag är varken terroranhängare eller antisemit! Jag är "allas-lika-värde-anhängare"… 

Om jag inte kunnat fortsätta med denna blogg hade jag tänkt skapa en ny. Den skulle heta: Andetag. Och vara lite mediativ. Nu tar jag in de tankarna lite smått i denna "gamla". 
Dagens bild och ord att meditera till. Om man vill. 
(null)

♥️

Taggar: #halleluja#appenfunkar#fettisdag#play#umbrien#meditativbild;

Kommentera inlägget här :