Hedra

publicerat i Allmänt;
Söndag 18 februari 2024
Fotens dag
 
Var rädd om dina fötter! :-)
 
(null)
Vi öppnar oss mot ljuset. Våren är på ingång. 
 
Jag vill hedra minnet av alla modiga män och kvinnor i världen, som med risk för sina egna liv, kämpar för det goda. 
Nu senast den ryske oppositionsledaren som dog i fängelset. (Jag skriver inte ut namn, ni vet vem jag menar)
(null)
Vita blommor står för renhet, redlighet, oskuld, uppriktighet och sympati.

"Vi är som mest mänskliga
när vi är medmänskliga"
-Antje Jackelen-
<3

Trivialiteter:
Gunilla Persson? Ja! Eller nä…jag vet inte…låten var bättre än förväntat men stelt framsjungen…men hon lyckades få all uppmärksamhet som hon vill ha…det blir lite för mycket, enligt mig…spektaklet fortsätter… :-D "La la Gunilla"…får väl bli min låt…ha ha…nä! 

Jag gillar ju språk. Ord. Ords betydelse och ursprung är intressant. Idag har jag lärt mig bl a detta: ordet "fan" (som vi använder som svordom) kommer från fornnordiska ordet för fiende ;fjenden, faendin. (Tro&Tradition, Facebook)
Men nu ska man ju inte svära förstås…nä…men intressant att veta vad man, (kanske), egentligen kläcker ur sig när man slår sig… :-)
——————
Hoppas solen skiner på Dig! Ha det gott! Och vi kanske ska unna oss ett skönt fotbad i dag på "Fotens Dag"? :-)

Andetag
Dagens meditationsbild och ord
(null)

♥️

Taggar: #fotensdag#mello#hedra#ljuset#meditationsbild#svordom;

Kommentera inlägget här :