Sol och värme

publicerat i Allmänt;
Torsdag 19 september 2024

Det blev inget besök hos optikern idag. Igår eftermiddag tog fibromyalgin över. Ett skov allltså. 
Men envis som jag är ville jag ta vara på den, kanske, sista  solvarma dagen. Så jag åkte ut med make och hund till torpet. Nu far maken omkring på gården och "höstar" och jag gör i stort sett ingenting. Njuter av solen och fixar lite med blommorna. Ingen önskvärd fördelning men tyvärr nödvändig. 
(null)
Tacksamma Klematisen blommar nu <3
(null)
Den rosavita pelargonen blommar så vackert där på sin plats i gamla köket. :-)
+22 grader och blå himmel. Underbart! :-)
Vi går en promenad ner till sjön. Allt är så stilla. Och vackert. 
(null)
<3
Jaha, ja.. höstbudgeten…som väntat…stora skattesänkningar för de rika…klimatet och välfärden är förlorarna. Som någon skrev: "regeringen har tappat kontakten med verkligheten" :-(
(null)
Skönhet som blommat rikligt ända sen i maj :-)
Läser nu att Filip och Fredriks film "Den sista resan" blir Sveriges Oscarsbidrag 2025. Låter bra. Alla som sett den rekommenderar den. Jag vill jättegärna se den. :-) Har du sett den? 
(null)
Några av de sista Tageteserna:-) Tänk vilken glädje de har varit för mig denna sommar! 

Vare sig Du är vinnare eller förlorare i den nya budgeten så önskar jag Dig allt gott! <3
Andetag 
Dagens meditationsbild utan ord:
(null)

♥️





Taggar: #meditationsbild#solochvärme#skov#torpet#blommor#budget#förlorare;

Kommentera inlägget här :