Sol och skugga

publicerat i Allmänt;
Torsdag 5 september 2024
 
Ännu en mycket varm dag. Över 28 i skuggan. Efter gårdagens långtur Fårö t o r känns kroppen ganska "mör". Och själen behöver stillhet. Sätter mig ute på gården. En stund i solen. Byvinden är skön men efter en stund känns det som om "hjärnan kokar". Längtar efter att bada men här på stranden är hundar förbjudna och att sätta sig i bilen och åka till en hundvänlig strand, nä det lockar inte.
Sätter mig i skuggan. Skönt. 
(null)
Jag har det bra :-)
(null)
Bläddrar i "magasinet för dig som älskar Gotland". :-) 
Citat från tidningen:
"Gotland kan vara terapeutiskt på många sätt och många vittnar om hur de hittar både sin inre frid och sin kompass i livet under de kalkstens-knobbliga vandringarna här."
Instämmer. Gotland är bra för kropp och själ. 
Fortsätter bläddra och hittar en intressant rubrik: "Sägner och skrönor". Det måste jag "fördjupa" mig i. :-)

Ibland fotar jag det "annorlunda" ;-)
(null)
De här hopsnickrade möblerna har väl sett sina bästa dagar men visst är de lite charmiga ändå.Återvinning. Finns på Fårö. :-)

"Ingen kommer undan politiken". Inte jag heller. Och det är som det ska. Politiska beslut rör oss alla. Och vi har alla våra åsikter. Att ta bort flygskatten mitt i en klimatkris? Hallå? Nä men just ja, varför lyssna på varningar, forskare. experter? Varför ens försöka förstå samband? Populism och ingen ansvarskänsla. Jag blir så trött… :-(
——————
Kanske blir det en vacker solnedgång ikväll? Kanske kan vi se den? Hoppas. 
Och hoppas att Du har balans mellan aktivitet och vila! På ditt sätt. Det just din kropp och din själ behöver <3
Andetag 
Dagens meditationsbild och ord:
(null)

♥️

Taggar: #meditationsbild#väldigtvarmt#sol#skugga#magasinattläsai#politik#balans;

Kommentera inlägget här :