Lite stolt

publicerat i Allmänt;

Vilken varm dag det varit idag. Tack sommar för att du kom tillbaka, om så än bara för en dag!Sitter nu ute i vårt torp och "myser". Det är tyst och stilla. Men under vår promenad ,lite tidigare i kväll, "pangade" det i skogen... Björnjakten är igång...


Nu blommar vår stolta Tagetes

Åkte idag, med make och väninna, på Alternativmässa i vackra Forsbacka bruk. Det var både kul och intressant. 
Där fanns "allt" från kristaller till hudkrämer och mineraler på burk. Föreläsningar och möjlighet att pröva på meditation och olika behandlingar.Vi var mest intresserade av att gå runt och kolla in de fantastiska byggnaderna, njuta av den vackra miljön och titta på produktutbudet. Vi var där tidigt, alla skyltar var inte uppsatta ännu så vi irrade omkring lite vilset i början. Jag tittade in i ett rum i en av byggnaderna. Såg en kvinna som bar stolar. När hon fick syn på mig "flög" hon ut och försökte med bestämd röst få mig med på en meditation. Det hade inte jag tänkt mig.  Jag började läsa på programbladet som satt fast på väggen. -"Ja, titta!", utbrast kvinnan, "där står det ju om min meditation.Kom in nu!" Förvirrad tittade jag mig omkring och mumlade något om att "mitt sällskap är någon annanstans:" Sen "smet" jag... Jag beundrar dessa kvinnor och män, egenföretagare, som med stor energi marknadsför sina produkter och behandlingar inom hälsovård. Men ibland blir de för "enträgna.".. Vid ett av borden med kosmetika och hudvårdsprodukter stacks plötsligt en liten kasse fram mot mig. -"Här får du en katalog av mig", säger en kvinna. "Åh, tack", säger jag och försöker gå vidare till nästa bord. Det går icke. Kvinnan blockerar vägen och börjar prata om produkterna. Sen pratar hon på om home-party och konsulenter och nätet och jag svarar "ja och jasså"emellanåt. Plötligt finner jag mig stående framför ett formulär där jag ska fylla i en massa personuppgifter. Undrar vad jag svarat "ja" på?... -"Nä", säger jag, "jag kollar på nätet istället".
-"Jag är väldigt ofta på nätet", säger jag förtydligande och lyckas snabbt ta mig iväg till nästa bord. -"Nej, hon var inte intresserad av något", hör jag kvinnan besviket säga till sin kollega...Själv kände jag mig som en "tråkig mässbesökare"men också lite stolt över att jag lyckats säga nej!Det brukar inte vara min starka sida.  Jag var desto mer intresserad av en del andra produkter...
För det fanns verkligen mycket intressant och roligt att ta del av och en del inköp blev det också. Och fika i solskenet.




Det är vackert i Forsbacka!

Till sist: Hittade följande menig i boken "Konsten att göra ingenting" ( L K Swanberg):

"Allt vi vet finns inte ord för"

Jag gillar den meningen! Intuition...


Kommentera inlägget här :