Maria

publicerat i Allmänt;

Här är det inte bara fisken som legat på lut... Dessvärre en förkylning också... Just idag, när vi skulle åka till svärmor och äta julbord, just då bryter den ut! Kliver upp strax innan klockan ringer och börjar hosta, snora, det rinner ur ögonen och jag fryser så jag skakar. Allt kommer på en gång! Jag som bara haft lite ont i halsen och varit lite hängig ett tag...tänkt att vad bra att jag inte är "riktigt" förkyld... Jag hade verkligen sett fram emot att åka iväg, även om det faller blötsnö och väglaget är besvärligt... Men resten av familjen kom iväg och jag hoppas att de kommer hem med mat till mig sen. Svärmors goda julmat!


Fjärde Advent

Lucka 18

Ur Mariavisa, text Olav Mörk, sista versen:

"Lägg sjalen så mjukt över barnet
känn lugnet som smyger sig på
de andra de har ju så bråttom
det fanns ingen plats för oss två
och liv som blir till måste älskas
och älskas för att det är till
så enkelt det är låta livet få rum
få rum för att bli vad det vill"

Kommentera inlägget här :