God Jul!

publicerat i Allmänt;


Min älskade julkrubba

Jag längtade under många år efter att ha en egen julkrubba. Men att köpa en "vanlig" av plast  var inget för mig.Köpte en fin i olivträ när jag var i Israel. Den fick mamma i julklapp det året. Hon hade också önskat sig en fin krubba.Flera år senare fick jag en krubba av henne i julklapp. En krubba i keramik! Det är min moster som gjort den. Den är så vacker. Jag är glad över att "stallet" är som en grotta i en bergsklippa. Det var troligen så det såg ut i verkligheten. 

Lucka 24

Det är Julafton!

Från djupet av mitt hjärta
önskar jag er alla
en riktigt
GOD JUL!


Krubbans djur är så vackra.

"I denna natt blir världen ny
det händer i en avstängd by
och åter ser vi mörkret fly
och himlen öppnar sig"
E Hillestad

"Är du en av tusen små?
Är du han dom väntar på?
Du mitt lilla barn en ängel givit namn.
Är det jordens dolda skatt
jag fått skydda denna natt?
Är det själva himlen
som jag gungar i min famn?"
E Hillestad
 
"Ser du stjärnan i det blå?
Allt du önskar kan du få..."

  

Kommentera inlägget här :