Födelsedagen

publicerat i Allmänt;



Min fantastiska födelsedagsbukett från mina underbara söner!

"Ju äldre man blir,
desto mer liknar födelsedagstårtan
ett fackeltåg"

Katharine Hepburn

Efter en natt med en fantastisk fullmåne och - 28 grader vaknade jag upp till en solig och underbar födelsedag. Trots att jag inte fyllde "något särskilt" så blev jag ändå väldigt uppvaktad och hyllad. Känner stor tacksamhet för all värme som strålade mot mig! Presenter, paket på posten, telefonsamtal, besök, sms, hyllningar på facebook, fantastiskt god mat på fiskrestaurang, sång, tårta, blommor... Man kanske skulle fylla år lite oftare??? Ett roligt inslag bland hyllningarna var att jag fick veta lite mer om mitt livs första dag, från en "som var med". Det kändes lite speciellt. Och värdefullt.

För varje år som går -
nya linjer och veck i vår kropp.
Som ett minne
av alla nya steg vi gått,
alla nya upptäckter vi gjort.

Stillsamheter Anne Swärd

Tove Ditlevsen har sagt: "Många är aldrig riktigt jämnåriga med sig själva."
Känner igen mig i de orden. Visst ser jag lika gammal ut som jag är men jag känner mig ju inte så...

Kommentera inlägget här :