Slutar världen i Nacka?

publicerat i Allmänt;



Solen glittrar på åns vatten

Försökte ta kort på supermånen i lördags kväll men det blev inte så bra.  Kortet här ovan, som togs igår, får symbolisera vårvintern. Idag var det en ljum vind ute. Snön som föll i fredags börjar smälta nu. Fågelkvitter och ljudet av en motorbåt är underbara vårtecken. Det är ju Vårdagjämnig i dag!!! Natt och dag är lika långa över hela jorden. Härligt ord det där, vårdagjämning...

Dagens tankar får barnen i boken "Gud som haver barnen kär, har du någon ull", stå för.
Det blir några härliga tankar om världen:

"Världen börjar i Sunne, men var den slutar är inte lätt att veta."
Anton, 10 år

"Jag tror världen slutar i Nacka för där finns inte mycket att göra, bara ett par gungor"
Stefan, 8 år

"Världen slutar aldrig för den är rund. Så man kan inte stiga av."
Joel, 6 år

"När folk börjar prata konstigt, då vet man att Sverige har tagit slut."
Moa, 9 år

"På något sätt har Norge fastnat på Sverige. Jag vet inte om de någonsin släpper taget."
Alma, 8 år

"Det största landet i världen heter Utlandet."
Philippa, 6 år

Ja, det här var tänkvärda ord tycker jag och det var också det som jag ville dela med mig av denna vårdagjämning.








Kommentera inlägget här :