Jeans och Rock n roll!

publicerat i Allmänt;
"I know, it´s only Rock n roll, but I like it!" Den gamla Stoneslåten, jättebra låt, strömmar emot mig från Tv:n. Det är Dressmanreklam. Tjusiga karlar visar upp snygga, billiga jeans och läckra T-shirts. Blir lite avundsjuk. Vill också ha...nej, inte karlarna, jeansen! Gärna T-shirtsen också. Varför finns det ingen kvinnlig motsvarighet till Dressman? "Dressdam"?... Med billiga, snygga jeans och T-shirts som visas upp på "vuxna" kvinnor till häftig rockmusik? Reklamen för damkläder vänder sig ju bara till trådsmala, unga tjejer. Modellerna fladdrar snabbt förbi på TV-rutan och visar ofta mer hud än kläder. Snyggt på unga kvinnor, mindre snyggt på mig. Jag vill ha kläder, i passande storlek för en "Rock n roll-dam."
Nu låter jag väl gnällig men det är inte lätt med kläder när man nått min ålder. Kroppen har på något mystiskt sätt "format om sig" och den kan ibland forma om sig från ena dagen till den andra... Det blir lite knepigt med rätt storlek då... Från att ha varit en mager tonåring som hade problem att hitta tillräckligt tajta jeans har jag nu problem att hitta en storlek som passar mig både över stussen och i midjan... Ulf Lundell sa en gång att han märkte att han började bli gammal för han hade inte längre en "jeansstjärt". Män får ju ofta "plattare" rumpa med åren. Tvärtom för mig, jag har gått från "platt" till "la´gårdsdörr"... Jag vet att det finns "stretchjeans med resår i midjan för bästa passform." Men det känns ju inte så mycket Rock n roll!!! Inte än i alla fall... I like jeans and I like rock n roll, for ever!
Får säga som Hasse Alfredsson:
"Jag har nått smärtgränsen. Jag är inte smärt längre."

"När man börjar bli gammal blir det svårare och svårare att röra på kroppsdelarna och att skilja dem från varandra."  Axel, 9 år

"Kvinnor har kurvor, medan män har portfölj." Björn, 7 år


Glada nyheten: Dagen har ökat med 6 timmar och 49 minuter sedan vintersolståndet. (GD)


"Sommarlängtan"


Kommentera inlägget här :