Om änglar, fåglar och pappor

publicerat i Allmänt;


Efter solnedgången denna eftermiddag
Vilka fantastiska färger!

Jag har hört rätt! Fågelsången jag tyckte mig höra nu i november, den var på riktigt. Jag hade inte fått "pippi". Det lät som det brukar göra på våren... Läste i tidningen att många småfåglar stannat kvar denna ovanligt milda höst. Tyvärr vet jag inte vilka fåglar jag hörde. Jag har mycket stora brister i min fågelsångskunskap. Jag kan skilja på en gök och en kråka och möjligen urskilja en bofinks sång...

Igår var det Fars Dag. När jag läste tidningen konstaterade jag att det vimlar av "världens bästa pappor"! Det var härlig läsning. Själv är jag stolt över att jag har "världens bästa pappa" till mina söner! Min egen far är död sedan många år. Jag har kvar några Farsdagskort som jag ritat och plitat när jag var liten. Jag tror att han var lika glad över dem som över den obligatoriska slipsen.

"MIn pappa kan allt, till och med det han inte kan."
Hillevi, 6 år

"Det är väldigt typiskt för en mamma att gifta sig med en pappa."
Isabel, 5 år

"Pappor är nöjda med ganska lite, bara det är stort nog."
Jan, 6 år

"Min pappa ville att vi skulle gå med i EU. Det ville inte min mamma. Men det blir alltid som min pappa vill."
Christina, 7 år

"Min pappa måste flytta ut på landet, så nu har jag en ny pappa som håller sig i stan."
Selma, 7 år
(samtliga citat ur : "Gud som haver barnen kär, har du någon ull")


Idag flyttade en ny ängel in hos mig. Visst är hon söt!
Fick henne och blomman av en kär vän.
Gissa om jag blev glad...Jätteglad!
Tack!

Till sist: Var rädd om dig - du är värdefull!

Kommentera inlägget här :