Indoor walking och ett tokryck

publicerat i Allmänt;

"Regnet det bara öser ner och jag är så blöt om både skor och strumpor."
Svensk version av "Raindrops keep falling..." B Bacharach

Det är minst sagt regnigt ute. Det är inte ens "hundväder." Ingen promenad utomhus idag. Inte igår heller. Det blev "indoors walking" istället. Fungerar bra. Tack och lov för gåmaskiner!Trots det gråa höstmörkret har jag just  nu en härlig energi. Kan bero på att jag börjat på allvar igen med qigong. Och så promenaderna förstås, ute och inne.

Dagens glada nyhet: Europadomstolen har stoppat utvisningen av Ganna Chyzhevska, 91 år! Men hur kunde Migrationsverket ens tänka tanken att utvisa en gammal kvinna som är dement och svårt synskadad och som har hjärtproblem? Hon har hela sin familj här i Sverige och inga anhöriga i Ukraina. Ingen som möter och tar hand om henne där... Jag skäms över Sverige och den brist på medkänsla som politiker visar...Låt oss nu hoppas att hon får stanna!


Det är serverat! Maken har börjat mata småfåglarna

Jag fick ett "tokryck" när jag kom hem efter jobbet idag. Rev ut alla kläder ur garderoben och strödde ut dem på sängen. Plockade undan tunna sommarkläder, det var dags nu och plockade fram de tjockare och varmare kläderna. När jag ändå var på gång tog jag makens kläder också. Känns bra nu efteråt!



"Det sker. Skogen låter det ske.
Löv gulnar och lossnar."
Werner Aspenström

Kommentera inlägget här :