PROSIT!

publicerat i

Man kan alltid skylla på vädret... Läser i tidningen att orsaken till att så många är förkylda nu är den regniga sommaren... Jag har väntat på den artikeln... Men... det är ju så här att många är förkylda även efter soliga och varma somrar. När skolor och arbeten startar igen och vi träffas efter ledigheten brukar förkylningarna bryta ut. Säkert är vi mer mottagliga solfattiga och kalla somrar men å andra sidan brukar vi säga att det är extra svårt att bli frisk från en förkylning i soligt och varmt väder... ;) Det brukar stå så i tidningen...
Jag hoppas att alla förkylda snabbt återhämtar sig... Själv har jag börjat nysa... Jag är som min far gällande nysningar, varje nysanfall innebär minst tre nysningar i sträck. Atjo! Atjoo! Atjooo! Prosit!
Kanske inte är förkylning på gång? Tittar på min bokhylla och konstaterar att där är rejält dammigt... Var är dammvippan?

Ibland kan man bli glad över att läsa reklam! I Plantagens annonsblad läser jag att de uppmärksammar alla hjältar som bryr sig lite extra om djur som farit illa. De har utlyst en tävling om "Årets djurvän". Det tycker jag låter bra!

Det är inte alltid så lätt att ta små steg i taget här på Bättringsvägen. Ibland får man energipåslag och drar iväg med jättekliv... Hej och hå! Men man är så skör. Det behövs så lite. Något händer, man blir stressad och påmind om att ta det lugnt. Ett steg i taget. Man måste lära sig att krypa innan man kan gå... Läkningsprocessen måste ha sin tid, sin takt. Även de små stegen tar oss närmare våra mål.

Ännu några dagar kvar av augusti. På fredag är det fullmåne.

På mitt "Morgonpeppingkort" denna dag läste jag: "Tack för all vacker natur och all skönhet i mitt liv"

Jag vill tacka livet...:)




Kommentera inlägget här :