SOLGLITTER

publicerat i

De sista dagarna på sommarledigheten känns alltid lite "mer". Det är som om man vill suga extra länge på karamellen. Njuter intensivare.. Dagens väder blev ett typiskt sommaren
2012-väder. Soligt och varmt på morgon och större delen av dagen, mulet och regnskurar mot eftermiddag och kväll. Som jag skrivit här tidigare, man får ta vara på solglimtarna! Om man har möjlighet. Maken och jag vandrade till sjön i morse tillsammans med en trött hund. Jag tror han blir trött av att vara ute i friska luften så mycket som han är här ;))
Solstrålarna glittrade så vackert på sjöns mörka vatten.
Jag satt ute och läste när det började dyka upp mörka och vita moln på himmelen. Kunde inte låta bli att studera skådespelet. Mulliga och krulliga moln i lager på lager bildar mönster och med fantasins hjälp tar de form som t ex djur, människoansikten, änglar... Jag tror jag har det där med att "kolla molnen" efter min farmor. Hon vände ofta upp ansiktet mot molnen, pekade och sa: "Titta, vad ser du? Jag ser en gubbe där!" (eller något annat) Att ta sig tid att studera moln kan vara riktigt spännande. Så länge det är intressanta moln...förstås. Helmulet är mindre kul... Då krävs det mycket fantasi för att se spännande mönster och former.;))
Vackra mönster och formationer finns det i ved, staplad ved... Naturens egna mönster och färger är fantastiska! Maken och sönerna staplade ved häromdagen och jag tog ett kort som jag hoppas går att publicera...


Kommentera inlägget här :