ÖNSKAR ER ALLA...

publicerat i

"Det gamla året lägger sig att dö..."
Det är något speciellt med nyår. Trots att det egentligen bara är en vanlig dag som via en natt går över till en ny vanlig dag... Ändå lite magisk.
Ändå speciell. Ett slut och en början. Som vi firar. Med bubblor och med dunder och brak. Tyvärr ofta med för mycket dunder och brak. En plåga för våra husdjur och många flyktingar. Lite mer förståelse och omtanke är något att stilla önska sig <3 I kombination med ett vuxet ansvarstagande...

Just det här med önskningar är något jag sysslar med vid nyår. Inga löften men önskningar och förhoppningar :)

Är det naivt att önska sig fred på jorden?? Och att hoppas att människor kommer till insikt om att vi alla har lika värde?? Många tycker nog att det är naivt att tro på människors godhet. Men det struntar jag i, jag hoppas i alla fall :)
Vi anser ju att vi tillhör en högt stående kultur. Borde vi då inte inse att vi har ett ansvar för vår jord, våra liv och för varandra? Jag tjatar om att freden börjar inom oss själva och jag menar det och tror på det... Och freden börjar Nu och Här!

För min egen del önskar jag att jag får fortsätta på den "själsliga, läkande resan" och den andliga resan. Spännande...och det hör ju ihop med att skapa fred inom mig själv... Resan fortsätter Här och Nu!

"Lyft ej på framtidens slöja, den är vävd av barmhärtighetens garn."
- okänd

"Så förvandlas så småningom genom livets mysterier de gångna dagarnas sorger till stilla glädje."
- Fjodor Dostojevskij

Inför 2013 önskar jag er alla alla sinnesro och mycket glädje. Gemenskap och förståelse. Insikter och visdom. Positiva krafter. Kunskap. Ljus och kärlek.

Gott slut och gott nytt!!!


Kommentera inlägget här :