Ett nytt år

publicerat i Allmänt;
,

Mina första skor

Ett till år har gått i mitt liv! Har i dag firat födelsedag. En av presenterna var denna iPad som jag nu försöker skriva ett inlägg på. Det är ännu väldigt ovant. Men kul och spännande...  Ju äldre man blir desto längre tid tar det att lära nytt, sägs det.Men varför stressa?
Födelsedagen har varit väldigt trevlig. Massor med gratulationer från när och fjärran. Mysigt! Min älskade make lagade en god födelsedagsmiddag till mig och sönerna. Sen kom vänner på besök. Blommor, presenter, kort, mejl,sms, telefonsamtal, gratulationer på Facebook ...det finns så många sätt att bli gratulerad på nu för tiden!

Tack till alla som förgyllt min födelsedag!♥

Man kan ju kalla den här dagen för en sorts nyårsdag. Jag tänker avge två "nyårslöften":  det första är att börja träna mer intensivt och tänka mer på kosten för att gå ner några kilon. Klassiskt, jag vet, men nödvändigt. Det andra är att fortsätta träna positivt tänkande och leva i nuet - mindfullness! Något för både kropp och själ. Och det hör ju ihop.
Kanske dumt att avge löften... Kalla det mål är kanske bättre... " Jag har som mål att..."

"Ålder är ju inget annat än siffror på ett papper", har någon sagt. Jag håller med!

I morgon är första dagen på resten av vårt liv!




Kommentera inlägget här :