DIN INRE KOMPASS

publicerat i

Äntligen! Kan jag blogga genom appen igen! Så mycket enklare för mig som ännu inte klarar av datorn... Har parkerat mig mig i en stol ute i solskenet. Det är bäst att passa på. Ska visst bli regn igen. Det har börjat blåsa en sval vind. Skönt för det är en tryckande värme. Igår kväll när vi kom ut hit till torpet var det nästan kusligt vindstilla. Vi hade fönstret öppet mot sommarnatten. Somnade och vaknade till fågeldrill. Så skönt för öra och själ. Vi nästan "flydde" ut hit till skogen. Det är hårdrocksfestival i stan, på ett ställe väldigt nära vårt boende. Jag har inget emot varken festival eller musiken men när det låter så högt så att man tror att festivalen är i ens eget vardagsrum, timme efter timme... Då känner jag att mitt gillande har en viss begränsning. Man kan ju liksom inte reglera ljudnivån själv.. Inglasade balkonger och stängda fönster hjälpte inte heller. Vänner som bor betydligt längre bort hörde också musiken. Det mystiska var att när vi kom ut hit igår hörde vi, genom stillheten och tystnaden, ljudet av trummor, på avstånd... Vi tänkte att antingen har vi ljudet fortfarande ringande i våra öron eller så har några grannar fest. Nu på eftermiddagen har det satt igång igen... Brukar aldrig vara sånt "ös" här ute i skogen...;)) Under morgonpromenaden njöt jag av den "vilda" blomprakten. Den blöta sommaren har medfört att det är väldigt grönt och frodigt i naturen. "Inget ont som inte..." Men nu får det gärna bli varmt och soligt... Jag har börjat läsa en bra bok: "Den vita liljan" av E Nemert . Handlingen utspelar sig på Sicilien på 1400-talet. Det är mycket kvinnokraft i den boken! Modiga, starka och kloka kvinnor som vågar utmana rådande normer. Och som söker sin sanning. Som vi alla måste göra. Söka vår egen sanning, det som är rätt för oss. Ett bra steg för mig på min resa längs Bättringsvägen är att jag åter börjat få kontakt med min egen intuition. Min inre kompass... Pratade nyss med min yngste son. Han hade mycket att berätta efter att under några dagar hjälpt sin farmor med att fixa till hennes nya lägenhet. Han hade ändrat sin dygnsrytm ordentligt. Tidiga morgnar och tidigt i säng. Så är det hos farmor ;). Kul hade han haft. Träffat många släktingar. Och jobbat mycket :) Mycket kroppsarbete! Nyttigt! ;) För den som för det mesta hänger framför datorn. Han tyckte själv att det var en skön känsla att "vara slut i kroppen ". Inte bara i knoppen ;) Undrar om det ska bli åska? Det är väldigt kvavt nu. Jag funderar på att ta fram penslar, färg och pannå. Längesedan jag målade... Livet är inte som en rak autostrada med skyltar och pilar som gör att du hela tiden hittar rätt. Livet är mer som en slingrande stig och ibland går du vilse, ibland måste du rasta en längre tid. Hitta din inre kompass och följa den... (Tyvärr går det inte att publicera bild...)

Kommentera inlägget här :