SOL PÅ BÄTTRINGSVÄGEN

publicerat i Allmänt;

En fantastisk blomsterprakt pryder nu vårt hem. Inomhus och ute på balkongerna. Yngste sonen har tagit studenten!
Efter två intensiva dygn sover huvudpersonen nästan hela dagen. Jag och maken plockar undan, ställer tillbaka, torkar av... efter en härlig mottagning igår med mycket folk och fantastiskt god mat. Sonens studentmottagning och makens födelsedag sammanföll så det var massor med presenter att packa upp igår! Även jag fick både presenter och blommor! Som uppmuntran! Och framför allt fick jag så mycket kärlek och omsorg. Det var som om alla ville ge mig styrka genom att kramas länge. Så skönt att få ta emot, få vila i omfamningar. Min ena syster och hennes make hade bakat och lagat mat och tog över köket och fixade i stort sett allt. En annan syster kom med sambo och hjälpte till. Jag har nog världens bästa systrar!:)))
Maken och svärmor gjorde en hel del av jobbet också.
Alla, inklusive jag själv, hade trott att jag skulle orka vara med bara korta stunder. Då sker miraklet! En av mina systrar är osteopat. Innan gästerna, unga och äldre, började droppa in, fick jag en liten behandling av min syster. Sen kunde jag stå på benen hela tiden och mingla med våra gäster!!! Var sen uppe ända till midnatt då jag stupade i säng och somnade ögonblickligen. Healing, jag säger bara det, healing...

Det är en mycket nöjd och glad student vi har här hemma. Och trött efter allt festande. Lite rastlös samtidigt..svårt att inse att nu är alla skolåren över!!! Vuxenlivet tar vid... Det egna ansvaret...

Solen sken på oss nästan hela tiden trots att de utlovat regn. Och solen skiner idag också på Bättringsvägen...

Att det dessutom var Sveriges nationaldag glömdes nästan bort. Men den här buketten påminner mig om detta idag, "dagen efter"..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hanna gardelius:

Härligt att höra att du är på bättringsvägen ! Osteopati är verkligen otroligt bra, och Kristin är så duktig! Fortsätt krya på dig nu. Kram, Hanna

2:a kommentar, skriven , av Kristin:

Vad fint du skriver.

Osteopatin är fantastisk när så lite ibland kan göra så mycket!

Vi får boka in några "riktiga" behandlingar också, och se vad de kan göra!

Fortsätt din färd på bättringsvägen.

Kram!

3:e kommentar, skriven , av Kristin:

Tack för komplimangen Hanna :-)

Kommentera inlägget här :