INTE ÄN, TACK

publicerat i

-"It smells like snow" säger maken och tittar allvarligt på mig. -"Och den här gången menar jag verkligen det, jag skämtar inte", fortsätter han. Vi är på kvällspromenad i den svala, klara höstluften. - "Nej, inte än, tack", svarar jag. Och tänker att maken läst för många indianböcker i sin barndom och sett på tok för många indianfilmer. Men när jag känner efter så måste jag hålla med honom. Det är en speciell doft det där när det är snö i antågande... På kvällen konstaterar jag att han kan ha rätt. På väderkartan för tisdag finns det regnmoln och några snöflingor. Kanske inte här vid kusten men i inlandet... - "Men det är några dagar dit så prognosen kan ändras", tröstar meteorologen och ler glatt i rutan...
Hoppas det, tänker jag...

Ingen snö idag, solen tittar fram ibland. + 8 grader.
Jag håller mig inomhus och vilar huvud och kropp efter en lång rad intensiva dagar. Jag har ingen dipp eller känner av något stort bakslag men jag har behov av tystnad och lugn och ro. Det underliga är att jag samtidigt är lite smått rastlös... Funderar på om jag inte snart ska försöka börja jobba lite igen? Med betoning på lite. En timme då och då...

Roar mig med att läsa veckotidningar. I nästan alla intervjuer finns det med en liten ruta med lite samlade fakta om personen. Förutom namn, ålder, familj och boende också "favoriter" av olika slag och meriter och aktuell med osv... Allt kortfattat. Jag undrar ofta hur de kan välja. Risken är inte så stor att jag skulle bli intervjuad men kan ändå inte låta bli att leka med tanken... En människa kan ju inte presenteras så kortfattat, egentligen... Alla människor är ju så mångfacetterade.
Nu leker jag lite:
(Efter namn o dyl)
Gör: Utbränd. Bloggar ibland
Favoritmusik: hm...kan inte välja, har så många, så jag svarar fågelkvitter...
Senast lästa bok: oj...jag har så många påbörjade... Men det var troligen en bok om andlighet eller en kriminalroman...kanske...
Favoritfilm: kan inte välja...sorry...
Favoritfärg: havsblå...eller turkos...eller svart... eller...äh, det skiftar...
Sportar: räknas promenader? Och qigong?
Favoritmat: lax...tror jag...
Favoritdryck: vatten, vin, tranbärsjuice, te, glögg mm mm
Mest stolt över: mina barn!
Säger ofta: vart la ja jag nu den där grejen du vet?
Aktuell: ???

Jag är helt klart ett virrigt intervjuoffer... ;)) Men det gör inget. Mitt "jag" kan inte fångas i en liten ruta. Inte du heller! Men lek gärna den här leken ...;)

Trevlig helg! :)






Kommentera inlägget här :