LÖVEN VIRVLAR OCH DANSAR

publicerat i

Rättelse från förra inlägget: "Medkänslans månad" menade jag. Inte "Medkänslans gåva"...;))

Hemma igen efter flera dagar i Göteborg. Det låg lite vitt på marken igår kväll... Det är borta nu.Solsken idag, kall luft och det blåser kraftigt. Löven på gatan hoppar, virvlar och dansar. Virvlar ända upp hit till fönstret på tredje våningen. Höstvindar... Det tar i så fönstren skallrar ibland. Det viner runt knutarna... Höstvindar...

Jag vaknade med en känsla av och en tanke på allt jag "borde" göra... Resväskan stod där, fortfarande fullpackad och liksom ropade: "Töm mig, nu"! Blommorna ropade att de var törstiga och solen stod lågt på himlen och lyste upp alla dammiga platser och vrår. När jag öppnade badrumsskåpet började jag nysa av allt damm som var där. Ut med alla burkar, flaskor, kammar, tuber... Konstaterade att ett flertal var tomma! Och väldigt dammiga... Det verkar vara främst sonen som tycker att "någon" annan kan slänga... Det är bra med sopsortering men inte okomplicerat. Står ibland med en flaska eller burk eller tub i handen och funderar på var ska jag slänga denna? Hälften glas, hälften plast och omöjlig att rengöra???

Jag har gjort mig av med några "borde" idag. Inte alla. Sparar några "borde" till senare...;)

Ibland funderar jag på hur det står till i mitt "huvudkontor"... Vet inte om det är åldern eller stressen men jag "tappar" namn ibland. Och tråden...Så här kan det låta när jag ska berätta något:
-"Du vet han som var gift med den där vackra tjejen som var med i den där roliga filmen. Hon som förut var gift med han, du vet, han som är så rik, vad heter han? Han med de stora öronen... Dem bodde i något tjusigt slott i England, tror jag. Jag tror hon är dotter till, vad heter han nu då, han är så känd, åh, att jag inte minns...han, pappan alltså spelade huvudrollen i den där TV-serien...."
Någon som känner igen sig?

Jag kan inte låta bli att skratta åt detta. För egentligen är det ju inte så viktigt att minnas kändisars namn och namn på filmer. Huvudsaken att man kommer ihåg sina näras och käras namn. Och det gör jag. Än så länge...;)

Nu mörknar det ute. Det är fredagskväll. Det vita vinet står på kylning. Det blir gott till kycklingen. Tända ljus och mysa i höstmörkret medan vinden tjuter där ute.
I morgon är en annan dag...





Kommentera inlägget här :