GENOM MÖRKER TILL LJUS

publicerat i

Jag känner mig som om jag är i ett vakuum samtidigt som jag gör saker, hör och ser och andas...släpper bara in verkligheten lite i taget...
En livsgnista tog slut och en livslåga slocknade. En trött gammal själ lämnade jordelivet. Kampen och smärtan är över. Änglarna hämtade honom och förde honom hem till ljuset.
Vi tänder ljus och minns. Med glädje och tacksamhet. Och av sorg och saknad.
Vi tänder också ett ljus för min mamma som mist sin make, sin bäste vän...

Igår sa vi och staden farväl till sommaren och välkomnade hösten. Med bl a 5000 lysande marschaller längs med ån. Mäktigt och vackert. Att välkomna hösten kan verka fel för en del. Många mår dåligt när mörkret lägger sig. Andra njuter av höstens vackra färger, den klara luften, att tända ljus och mysa inomhus. Vi är alla olika. Och vi måste alla ta oss genom mörkret för att få se ljuset igen. Vi gör det tillsammans!
Men ännu är vi bara i början av september. Ännu utlovar väderprognosen sommartemperaturer de närmaste dagarna. Ännu en tid lyser solen upp större delen av dagen :) Ännu har inte vemodet lagt sig över oss...

Jag önskar alla en fin vecka! Nu ska jag leta upp goda nyheter och dela med mig av här på bloggen :)




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anneli fors:

Fint skrivet Gunilla kram till dig o familjen

Kommentera inlägget här :