Tjugo skäl att leva :)

publicerat i

Det finns säkert över 1000 skäl att leva om man verkligen tänker efter. Jag har för stunden hittat följande 20:
För att...
• Efter vinter kommer vår
• Efter regn kommer solsken
• Det är för mig och dig solen går upp varje morgon
• Varje solnedgång är ett löfte om en soluppgång
• Naturen finns där som en underbar gåva
• Livet går inte i repris - det är Här och Nu
• Det finns böcker jag ännu inte läst och filmer jag ännu inte sett
• Det finns underbara människor jag ännu inte mött
• Det finns tårar att fälla och skratt som ska ut
• Det finns tecken, problemlösningar och utvägar jag ännu inte upptäckt
• Det finns konst och hantverk jag ännu inte sett och musik jag ännu inte hört
• Störst av allt är kärleken
• Jag vill uppleva fler stunder av fin gemenskap
• Det finns så mycket gott att äta och dricka
• Det finns så mycket vackert omkring mig
• Stjärnorna lyser upp i mörkret
• Lycka är att smittas av ett barns leende
• Jag är värdefull precis som jag är
• Livet Är och det är upp till oss att bara Vara
• Äventyret väntar kanske bakom nästa hörn..
<3 <3 <3
:))

Undrens tid är inte förbi. Den pågår just nu. Ur den mörka kalla marken tittar blåsippan upp. :)


Kommentera inlägget här :