UPPRÄTTELSE <3

publicerat i

Våren är härlig. Det mesta med våren i alla fall. Översvämningar är ju inte så kul och allergier är inte heller kul. Till listan lägger jag också ett äckligt kryp som jag inte förstår varför vår Herre skapade...Fästingen! Det lilla spindeldjuret som suger sig fast och dricker sig full på blod tills den nästan spricker. Hu! Dessutom sprider den farliga sjukdomar. Hu!
Jag försöker googla om fästingmedel för hund. Vill ha något ofarligt och ekologiskt. Det finns mycket fakta, råd och kommentarer...jag är dessvärre mer förvirrad när jag slutar läsa än när jag började....;)

Jag är ensam med hunden hela dagen idag. Inga större problem för mig. Men hunden har det jobbigt. Han saknar "herrn i huset", dvs maken. Har man varit enmanshund i nästan 6 år så fortsätter man med det även sen man fått en hel familj. Maken är den utvalde ledaren. Sen han lämnade lägenheten har hunden legat vid ytterdörren med makens skor runt omkring sig. Sovandes och suckandes och pipande... Förutom vid promenader och mat förstås :) Han väntar, saknar, längtar....Inte social med mig några längre stunder. Jag verkar knappt duga som "stand in" eller "vikarie" ;) Suck och pip...

En medicinsk nyhet som gjorde mig glad var den att man tror sig veta orsaken till fibromyalgi. Det kan bero på inflammation i centrala nervsystemet... Det känns som en upprättelse! Jag är inte lat eller inbillningssjuk!!! Kanske försvinner den förnedrande diagnosen "sveda-värk- och brännkärring" nu...Hoppas! :)

Nu regnar det. Hunden och jag hann precis in innan det brakade loss :)

I söndags såg jag den här fint målade stenen vid en jord- och skräphög vid nybygget. Idag var både stenen och högen borta. Det är bra att man städar upp men stenen kunde väl få varit kvar. Jag gillar meddelandet från "någon" :)




Kommentera inlägget här :