Goda stunder

publicerat i Allmänt;
Vilodagen. Orkar ingenting. Vill mycket men orkar intet.
Eller jo, när hunden smäller upp sovrumsdörren och kräver att jag ska vakna, då kliver jag upp. Äter frukost och klär på mig. Sen vilar jag. Går på promenad med hund och make. Efter det måste jag vila. Efter företagets söndagsmöte lägger jag mig och vilar. Snart middag. Sen vila...
Så är mina dagar ibland.
+ 5 grader men betydligt kallare i vinden idag. Men solen sken :-)

Igår började jag måla igen. Prövade mina nya färger och penslar. Härligt! 
Väldigt bra julklapp. :-)

Såg att idag är det demonstration mot rasism i Karlstad. Några släktingar till mig går med i tåget. Heja dem! :-)
Jag minns när jag bodde i Uppsala och var med i demonstrationståget mot kärnkraft. Det var härligt. Man kände att man gjorde något viktigt. Och att man var en del av något stort.
Dagen därpå sa min chef, föreståndarinnan på vårdhemmet där jag jobbade, att "pöbeln gått förbi nedanför hennes paradvåning".
Stolt berättade jag att jag var en del av den "pöbeln"...;-)

Det har varit många rubriker om "änglavakt" på senaste tiden. Om hemska olyckor där bilar blivit totalt förstörda men passagerare undkommit utan några direkta skador...
Man blir glad och tacksam varje gång det slutar så <3


Nyår närmar sig. Jag tycker om nyår. Det är gott att summera året som gått och med förväntan se fram emot det nya. Som att öppna en dörr till nya möjligheter. En nystart. Spara det gångna årets positiva minnen och släppa det jobbiga och negativa. 
Nyårets tolvslag är ju egentligen som vilket tolvslag som helst men ändå lite magiskt :-))

Min mamma kämpar på. Syrran berättar att mamma varit ute och gått en sväng i solen idag :-) Bra gjort!

"Livet har sina goda stunder" :-)
Jag önskar er alla många goda stunder❤️



Kommentera inlägget här :