Hemma bäst!

publicerat i Allmänt;
Borta bra, men hemma bäst! Så är det. ;-)
Efter god middag hos min syster åkte vi hem igår kväll. Mamma lämnade vi nu i min systers och mågs omvårdnad. Där får hon det bra. En bra säng stod uppställd på nedervåningen med utsikt mot den vackra julgranen. En drottninggran. Så fantastiskt fin! Doftade gott. Klädd med vackra prydnader. Alldeles lagom. Så vackert!

Idag är det den 28 december. Jag läser i tidningen att det är den varmaste julen på 50 år. Grannarna berättar att det var snöglopp här i går. Under promenaden ut till havet idag konstaterar jag att det inte finns en enda snöfläck och ingen is på varje sig å, hav eller land. Grått, grått på himlen förutom några vackra glipor. Det är en märklig känsla att det är så varmt, + 6, en mellandag i december...
Det lila-blå skimret är vackert :-)

Även om kroppen värker så är jag väldigt tacksam över att resan och juldagarna med mamma gick så bra! Trots allt. Jag tvekar inte en sekund om att änglarna var med oss. Stort tack också till alla er som sände tankar och styrka till oss! Det behövdes <3



När jag tackade sonen för att han hängt med sa han att det bara varit kul. Skönt med omväxling. 
Det är bra att resa bort ibland!



Denna jul blev inte som "vanligt". Bra att man inte är beroende av att allt ska vara som det alltid har varit. Det måste vara bra tråkigt att ha ett sånt beroende. ;-)

Mycket att göra denna dag. Packa upp är inte lika roligt som att packa :-) Tvätta gör jag i morgon men tömma väskorna vill jag göra idag. Lite jobb blev det också. Maken handlar. Kylskåpet är tomt. 
Många julkort fick vi i år. Det är så mysigt <3
Min Amaryllis blommar! 
Hunden är glad över att vara hemma. Och han är väldigt trött ;-)

Nu hör jag att det är slut på friden. TV:n är på. Hockey, hockey och hockey...;-)

Till er alla:
GOD FORTSÄTTNING!



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lotta:

God fortsättning till dig också Gunilla ! Fina ord och bilder som gör din jul levande för mig som läser. Kram <3

Kommentera inlägget här :