Ljust, varmt och kärleksfullt

publicerat i Allmänt;
Första advent vaknade jag sent. Gick upp och möttes av solens starka strålar genom fönstret. Och ljudet av en mycket kraftig vind. Åt frukost och strax efter det att maken satt upp ljusslingan på balkongen hörde jag en annat ljud. Ett ljud från en annan årstid. Ett surrande ljud...en stor, svart fluga flög förvirrad omkring i lägenheten!! När jag sent på kvällen la mig för att sova for den surrande flugan omkring i sovrummet....det var en märklig känsla att 1 december ha svårt att sova på grund av en irriterande fluga!!! :-))
Eftersom jag är en person som försöker tänka positivt (obs "försöker") så försökte jag att tänka att det kanske inte bara är negativt att ha en fluga på besök i december. Det kanske betyder något? "Någon" kanske vill säga mig "något"?
Jag googlade på "Djurens språk fluga" (Solöga) och läste följande:
"Tag bort det negativa inom dig och hitta tillbaka till din egen kraft. Din gåva är att vara kraftfull."
:-))
Hm....de där orden tar jag till mig! 

Solens strålar tittade in och återspeglades mot väggen i form av två hjärtan ❤️❤️

Besökte äldste sonen med familj igår. De hade julpyntat så fint i huset. Ljust, varmt och kärleksfullt. Och vi bjöds på glögg, pepparkakor, god lax till middag och utsökt vin till. Att få hålla barnbarnet var som vanligt lite speciellt och busa med hennes fina storebror förstås. Lilla Izabelle tyckte bäst om att vara i sin farfars famn denna gång. Där kom hon till ro <3
Det var så fint att se. 
Himlen var så vacker när vi reste ner till Stockholm
Och himlen var vacker i Stockholm också.

När vi åkte hem var det stjärnklart men kolmörkt. Otroligt vilket kompakt mörker det kan vara i december! Märkligt väder, nästan storm och + 7 grader varmt, 1 december!
Vi tog en sväng förbi den nyinvigda bocken när vi återvände till vår stad. Svårt att ta kort från bilen med alla dessa lampor överallt men i alla fall;
Där är den!

Avslutar denna måndagsblogg med kloka ord från en vägg i min sons hus:



Trevlig måndagskväll!
Ljus, värme och kärlek
❤️


Kommentera inlägget här :