Människobarn

publicerat i Allmänt;
Idag lånar jag Susanne Alfvengrens ord för att beskriva det jag känner och vill ha sagt.

Du är älskad där du går

Människobarn, vet att du ibland kan känna vilsenhet
När du står på jorden i din litenhet
Och ovanför på himlen blundar stjärnorna 

Människobarn, vägen kanske känns som en oändlighet
Som den bara leder bort i ovisshet
Men ljuset bor i natten och i skuggorna

Du är älskad där du går
Någon ser, någon tar, din hand
Någon följer dina spår
Leder dig hela vägen fram
Du är alltid älskad där du går

Människobarn, när din natt är mörkast har den redan vänt
Följ din väg  i ljuset som ditt hjärta tänt
Och ovanför på himlen lyser stjärnorna

För du är älskad där du går
Någon ser, någon tar, din hand
Någon följer dina spår 
Leder dig hela vägen fram
Du är alltid älskad där du går 

Du är älskad där du går
Någon hör, någon rör, din själ
Det finns någon som förstår
Allt du gör, någon vill dig väl
Du är alltid älskad där du går
❤️

Tack Susanne för de orden!

Texten är fri att tolkas som man vill. För mig är "någon" änglarna och andra hjälpare som vi har omkring oss, synliga eller osynliga. 

Ta dig en lugn stund i julstressen. Unna dig en stund för eftertanke och reflektion. Andas in och andas ut. 
❤️
Ett mycket gammalt "julkort"...

Mina julkort är skrivna och skickade nu. Känns bra. Jag gillar att både få och skicka julkort. En av de traditioner som jag vill hålla liv i. Men jag respekterar att andra inte vill eller orkar :-)

Nu ska jag bygga upp julkrubban. Måste nog damma först!

"Du är älskad där du går..."❤️



Kommentera inlägget här :